E | ع | ע

תחנה שישית במסע – נהריה

תחנה שישית במסע – נהריה

מאי-יולי 22022, שדרות הגעתון 8, נהריה

התחנה השישית והכי גדולה עד כה של זומו התמקמה במפעל זוגלובק המיתולגי, על גדות הגעתון ובלב העיר הכי מהמהמת מצפון לאילת. התערוכה עסקה במפעל<>חיים, הציגה עבודות של כ-50 אמנים ואירחה קרוב ל-40,000 בני אדם מכל הארץ .

התערוכה עסקה בקשר שבין מפעל לחיים ובין אולמות היצור המהונדסים והפונקציונליים לחופש ולרצון בביטוי אינדיבידואלי ששזורים בתהליך יצירת האמנות.

אחרי שנתיים וקצת של מגפת הקורונה, בהן גל הפך למילה נרדפת לתחלואה ואף אחד לא חשף את האף, זומו נהריה היה יציאה מהבונקר. זה לא שהמגפה חלפה או שהצלחנו למגר את כל החולאים והבעיות של המין האנושי – אבל
אנשים יצאו חזרה החוצה וניסו לבנות מחדש את שגרת חייהם.

זומו נהריה הציג תוכנית ציבורית ענפה ומגוונת שאירחה יותר מ-100 אירועים שעל התפר שבין אמנות וקהילה. בין שאר האירועים שהתארחו יחד איתנו במפעל הנטוש אפשר למנות סדנת אמן עם שאנן סטריט, ביקור של חוג השחמט המקומי, מופעי מוזיקה מקומיים ואורחים ומופע של תיאטרון רות קנר שהתבסס על זכרונות של עובדי זוגלובק לדורותיהם.

 

זומו נרהיה התארח במבנה השייך לקבוצת ריאליטי ופעל בשיתוף מלא עם עיריית נהריה ועם תנועת תרבות נהריה. הוא אירח את כל כיתות בתי הספר של העיר והפך למוקד עלייה לרגל מכל אזור הצפון.

זומו נהריה היה גם הראשון שבו אירחנו אמנים בינלואמיים מצרפת ומגרמניה ליצירת יצירה חדשה במיוחד לזומו נהריה, בתמיכת הקרן המשותפת של גרמניה וצרפת.

אמנים: סתיו אבן זהב // אירה אדוארדובנה // שי אלפיה // מיכל בראור // דיוי בראל // ניב גפני // יצחק דה לנגה // שי דרור // אמנון וולמן // מריאן וילייר (צרפת) // שי זילברמן // דור זליכה לוי // האני חטיב // קבוצת חילוף חומרים // טליה טוקטלי // שחר טישלר // תמיר יוגב // דנה כהן // דנה כהן צבי // רקפת כנען // נעה למדן // סיגלית לנדאו // סאהר מיעארי // רונית מירסקי // אלמה מכנס קז // עוז מלול // לאה ניקל // מרב סודאי // קובי סיבוני // רון עמיר // הילה עמרם // אמירה פודי // שלי פרימן // אלון פרץ // מישל פגל (גרמניה) // אבישי פלטק // גבי קריכלי // אבי קריספין // משה רואס // דפנה רון // ברוך רפיח // מעיין שחר // הילה שפיצר // הילה שפירא // רחלי שרפשטיין

היוצרים של זומו נהריה: מילנה גיצין אדירם // אריאל אדירם // שוע בן ארי ושחר בן־נון // טל ארז, עמית פורטמן,
אלון שריד // עדי שחם, סתיו אבן זהב, מאיה פרת // יאיר (יאיא) מילנוב // מוטי וולף // ורד נגר

זומו נהריה התאפשר בזכות תמיכתם הנדיבה של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, מפעל הפיס, קרן עזראלי, קבוצת ריאליטי, עיריית נהריה, גלריית עומר תירוש, משרד התרבות, קרן ביחד, קרם אנאתה, קרן פלומס, שגרירות צרפת וגרמניה  ותומכים פרטיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest