E | ع | ע

תחנה רביעית במסע – קריית ים

תחנה רביעית במסע – קריית ים

דצמבר 2019-ינואר 2020, שדרות ירושלים 3, קריית ים

התחנה הרביעית של זומו בקרית ים, שננעלה בינואר 2020 (רגע לפני הקורונה) היתה גם התחנה הגדולה, הארוכה והמשמעותית ביותר שלנו עד כה. התערוכה בקריית ים הייתה הראשונה בעיר גדולה ומאוכלסת מאד, שאף נושקת למטרופולין חיפה הגדול עוד יותר, והיא אירחה למעלה מ-25 אלף בני אדם בפחות מחודשיים.

התערוכה התארחה בחלל ענק של סופרמרקט נטוש, בלב האזור המסחרי של העיר, ממש על כביש הקריות המיתולוגי. המיקום האולטימטיבי וההיסטוריה הייחודית של המבנה, שהיה בעבר המפעל הראשון לייצור קרח בצפון המדינה, יחד עם העובדה שפעל שבעה ימים בשבוע, הפכו את זומו קריית ים למוקד משיכה לאלפי מבקרים ומשפחות, שהפכו אותו לבית ומקום מפגש ויצירה.

תערוכת הענק של זומו בקריית ים עסקה במעברים, נושא שנשאב ממעברי הסחורה המוכרים של הסופרמרקט ומאופיה של העיר, ששימשה ועדיין משמשת כתחנת מעבר לעולים חדשים ולמשפרי דיור מהצפון. גם המעבר בין ים לכרך הבטון האורבני והמעברים בין העבר העגמומי משהו לעתיד המבטיח של הקריה – הובילו אותנו להניח את המעברים כלב התערוכה – גם מבחינת העבודות שהוצגו בה וגם מבחינת העיצוב של התערוכה.

התערוכה הזמינה את המבקרים לשוטט בין המעברים, לעצור מול העבודות, לאסוף חוויות ורשמים ולקחת חלק פעיל בתחנות היצירה או הישיבה שפוזרו לאורך החלל. חדר הקירור הסמוך, שגם הוא ננטש, הפך לכר שבתוכו הציב האמן גיא שרף את השדה המנגן שלו.

ארבעת האמניות שהשתתפו בתוכנית הרזידנסי של זומו קרית ים השתכנו למשך חודש במרכז הקליטה ויצרו בהשראת העיר והמפגש עם הקהילות השונות שבה סדרת עבודות שיצרו חיבור עמוק בין התושבים המקומיים – הוותיקים והחדשים יותר – לבין המוזיאון שהתארח בה.

 

זומו קריית ים אירח את כל כיתות בתי הספר של העיר וכן כיתות רבות מהקריות הסמוכות וכן מחיפה והפך למוקד עלייה לרגל. התוכנית הציבורית בקריית ים הפכה את הקהילות השונות שחולקות את העיר ל"בעלות הבית" של המוזיאון ואיפשרה להן לארח, להציג בגאווה ואף ללמד אלמנטים תרבותיים ואמנותיים במסגרת פרויקט "תעביר את זה הלאה" שיזמנו.

אמנים:
מודה אבו גאבר // מורג'אן אוב דיבה // גילי אבישר // אירה אדוארדובנה // תמר אטון // שי עיד אלוני // רחל אניו // קרן בן רפאל // יעל ברתנא // דייויד גיבס // שרון גלזברג // אביב גרינברג // פלורה דבורה // מיקה טל ושירה דקל // עודד הירש // שיר הנדלסמן // HQRN // שריף ואכד // אפרים ווסה // חן ורסנו // נעה זני // אנה ים // רויטל נחמיאס יערי // אורית ישי // תמר כץ // דני לוי ומרי מטינכלי // סיגלית לנדאו // אנה לוקשבסקי // מורסאן // הילה טוני נבוק // תמיר באשי ובר פלש // להלי פרילינג // מיכאל קוגן // נועם קלומק // גבי קריכלי // אבי קריספין // גוני ריסקין // אלעד רוזן // מיקה רוטנברג // סימון קרנץ ויעל רוכמן // פיליפ רנצר // דקלה שושן // דינה שנהב // יחיאל שמי // גיא שרף

היוצרים של זומו קריית ים: מילנה גיצין אדירם, שרון גלזברג, שי עיד אלוני, הלית מיכאלי, עפרה חרנם, רות אופנהיים, קובי אבן חיים, אריאל אדירם

זומו קריית ים התאפשר בזכות תמיכתם הנדיבה של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, מפעל הפיס, קרן עזראלי, גלריית עומר תירוש, קרן ביחד, קרם אנאתה, קרן משפחת נוישטטר, באפמ"י, שגרירות ארצות הברית, עיריית קרית ים, תנובה, עזורה, ליפטון ותומכים פרטיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest