E | ع | ע

זומו גולן – תחנה תשיעית במסע

זומו גולן – תחנה תשיעית במסע

***** קול קורא להצעת עבודות אמנות לזומו גולן****

תאריך אחרון להגשת הצעות: מוצ"ש 12 באוגוסט, בחצות

 

 

זומו – המוזיאון שבדרך, מגיע לגולן – ומזמין אתכן ואתכם להציע עבודות אמנות חדשות או קיימות לתערוכה הקבוצתית שתוצג במתחם צנובר בנובמבר-דצמבר 2023.. 

התערוכה תתארח במתחם צנובר, שהיה בעבר מפקדה סורית ובראשית שנות ה-70 הוקמה בו סדנת עבודה ותיקון של חיל החימוש (מוסך למשאיות וכלים צבאיים נוספים). החלל הענק והעבר שלו מהווה השראה לנושאים שבהם נבקש לעסוק בתערוכה. בסדנה שהייתה בעבר סדנת תיקון של כלי מלחמה, נבקש לייצר סדנה של ידע המהדהד וזורע את סוגי הצמיחה השונים והמגוונים שקיימים בגולן ומנביט מורשות חדשות לצד אלו המשגשגות בשטח.

כיום משמש המבנה, שנמצא לא רחוק (במונחי גולן) מלגלגל רפאים (רוג'ום אל-הירי), כמרכז תרבות המשרת את תושבי הגולן, אך אנחנו נבקש לייצר בו ומתוכו אקו-סיסטם וסדנה יצרנית שמהדהדת ויוצרת מסלול מעגלי, חסר היררכיה, בין הצלקת לריפוי, השבור והשלם והפרוע למתורבת. 

התערוכה תעסוק גם במרחבי הגולן, תוך התמקדות ביחסים בין האדם לאדמה ובתופעות הארכיאולוגיות והגיאולוגיות הייחודיות לאזור. אדמת הבזלת הפוריה וסביבת המחיה הטבעית והייחודית לגולן טומנות בתוכה תזכורות לנוכחות האדם בשטח משחר ההיסטוריה ועד היום (וגם המחר). החקלאות, הקידמה והצמיחה עומדים אל מול זיכרון הההתפרצות והבעבוע של הרי הגעש הרדומים ויחד הם חושפים ומערבלים את הפוטנציאל עם הפצע, את ההתחדשות עם השרידים העתיקים ואת הסכנה עם הפסטורליה.

נושא נוסף שמזין את הקרקע שעליה נרצה לבנות את התערוכה הוא הרפאים, שעל פי מקורות עתיקים ממגוון תרבויות שכנו בגולן. לפי פרשנות אחת, מדובר בעם של ענקים שהעומד מולם לקה ברפיון. פרשנות אחרת סבורה שהרפאים היו דרי שאול (רוחות רפאים). יש הסבורים שישנו קשר בין רפאים לרפאות (איחוי או שחזור של ממצאים ארכיאולוגיים או אמנותיים) ושלאותם רפאים היו כוחות ריפוי מיוחדים.

 

*******

 אנחנו מבקשים מכם ומכן להציע לנו עבודות, חדשות או קיימות, שמתכתבות עם הנושאים הבאים:

  • סדנה כמושג, כרעיון מאגד וכטכניקה. 
  • הגולן כקרקע פוריה ופצועה כאחד, התרבויות, ההיסטוריות והאתגרים השונים שהוא מאכלס.
  • מושג הרפאות – איחוי או תיקון – על הבטיו השונים, אל מול רוחות הרפאים של העבר,רוחות העכשיו וסערות העתיד. 

תאריך אחרון להגשה : מוצ"ש, 12.8.23 בחצות

להגשת הצעות לחצו כאן 

מה אנחנו מחפשים?

  • הצעות לעבודות אמנות עכשוויות, מכל סוגי המדיה, שמתייחסות ללנושאים שהועלו כאן או לסדנת הגולן כמקום וכתפיסת עולם.
  • עבודות מוכנות שניתן להשאיל לתקופת התערוכה או הצעה לעבודות חדשות שניתן ליצור עד פתיחתה (ה-10 בנובמבר).
  • הצעות הכוללות עבודה משותפת עם קהילות ספציפיות או בעלי מלאכה מקומיים יתקבלו בברכה, אם כי נוכל גם להציע לכם ״שידוך״ לשותפים פוטנציאליים בהמשך.
  • נשמח מאוד לקבל הצעות המשתפות קהל, או לחילופין במידה והעבודה היא ציור / פסל / וידיאו / סאונד שאינו השתתפותי, נעודד אתכם לחשוב מראש על סדנאות נלוות הכוללות ייצור או שיתוף ידע.
  • הצעות של אמנים מהגולן יזכו לקדימות וליתרון.

להגשת הצעות לפעולות אמנותיות חיות או מופעים מבוססי קהל או עבודות חדשות שמבוססות בעיקרן על מחקר וחיבור קהילתי – לחצו כאן

 מה אנחנו מציעים?

  • השתתפות בתערוכה של זומו רמת הגולן.
  • ליווי אוצרותי, הפקתי ותקשורתי.
  • כיסוי הוצאות הובלה, הצבה והקמה, והפקה במידה ובמדובר בעבודה חדשה, בהתאם לצרכים של כל עבודה ולפי מה שיסוכם מול צוות האוצרות. 
  • תשלום שכר אמן עבור יצירת עבודה חדשה או השאלת עבודה קיימת בהתבסס על תעריפון איגוד האמנים הפלסטיים.

 

מה אתם עושים?

מלאו את הטופס כאן, כולל הצעה מפורטת (לעבודות חדשות), הסבר על העבודה או טקסט אוצרותי קודם (לעבודה קיימת), סקיצה של העבודה (לעבודה חדשה) או צילום של העבודה (לעבודות קיימות), פרטים טכניים (מדיה, גודל, צרכי הצבה), תיק עבודות קודמות (5-10 עבודות) וקורות חיים (עד שני עמודים). אורך ההצעה או ההסבר לעבודה צריך להיות 250-500 מילה. ניתן ומומלץ – אך לא חובה – לכלול גם פירוט תקציבי לעבודה חדשה. 

 

  • העבודות ייבחרו על ידי ועדה אוצרותית, בראשות צוות האוצרות של זומו.
  • תערוכה תתקיים בין ה-10 בנובמבר לסוף דצמבר 2023.

 לקריאת קול הקורא בערבית לחץ כאן

 

תאריך אחרון להגשת הצעה: מוצ"ש, 12.8.23 בחצות

*זומו, למי שעדיין לא מכיר, הוא מוזיאון אמנות עכשווי, שנודד ברחבי הארץ ומציג תערוכות מתחלפות שמבוססות על מחקר ומפגש עם העיר המארחת ועם הקהילות החיות בה. כאן תוכלו לאסוף קצת מידע על הרעיון שעומד בבסיסו של זומו ועל התחנות הקודמת שלנו במסע. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בכניסה חופשית במשך כחודש וחצי ותכלול תוכנית ציבורית יומיומית בשיתוף הקהילות המקומיות. בימים אלה אנו בעיצומו של המחקר על המקום המיוחד הזה, ומתרגשים לפגוש את האנשים, בעלי החיים והצמחים שמאכלסים אותו.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest