E | ع | ע

תחנה שנייה במסע – ערד

תחנה שנייה במסע – ערד

נובמבר- דצמבר 2018 מפעל מגבות ערד – המרכז לאמנות עכשווית בערד

לאחר כמעט שנה של אתגרים תקציביים, מוניציפליים ואחרים – זומו עלה כיתה ופתח את התחנה השנייה במסע: ערד. הפעם התארחנו בשני מבנים קיימים – מפעל מגבות ערד והגלריה המקומית לאמנות עכשווית והצגנו תערוכת ענק העוסקת במנגנונים השונים שמפעילים אותנו – כלכלית, פוליטית ואישית.

הלוקיישן המרכזי של התערוכה, המרכז הלוגיסטי של המפעל הענק ואחד הסמלים הבולטים של העיר – מגבות ערד, והסיפור הייחודי של פס הייצור שנסגר ועבר לירדן הוביל אותנו לעסוק בפצע המדמם של העיר ובמידה רבה של הפריפריה הישראלית – התלות המוחלטת בכוחות חיצוניים ובמרכזי תעסוקה גדולים.

הפעם התערוכה התפרסה על שטח של כ-1,000 מ"ר והכפילה את מספר האמנים המשתתפים בה ליותר מ-40. גם משך התערוכה כמעט והוכפל, היות וערד גדולה כמעט פי 2 מירוחם והיא מושכת אליה גם תיירים ותושבי ישובים מסביב.

בזומו ערד גם השקנו את תוכנית שהות האמן, שבמסגרתה התארחו שלושה אמנים כחודש בערד ויצרו עבודה מיוחדת לתערוכה בזומו, בשיתוף ובהתבסס על הידע המקומי.

זומו אירח את כל כיתות בתי הספר של ערד והישובים הסמוכים והיה מוקד חי ושוקק, שהפך את אזור התעשייה של העיר למרכז תרבות חדש. כל הפעילויות וההדרכות שהתקיימו בזומו ערד היו ללא תשלום.

כאן תוכלו לראות את הכתבה של כאן תרבות על זומו ערד.

 

אמנים:
נטלי אילון // שי עיד אלוני // גיא בן נר // אורי בצון // אביטל גבע // עתר גבע // זוהר גוטסמן // שרון גלזברג // קרן גלר // יאיר גרבוז // ליאור גריידי // אורי גרשט // רותי דה פריס // נטליה זורבובה // מושון זר אביב // רפאת חטאב // קבוצת החייטות // יוגב יפת // ארז ישראלי // ליאת כהן // יובל כספי // דנה לוי // תיירת ספקולטיבית // פיטר יעקוב מלץ // אורלי סבר // לינה סברדלוב // דורון סולומונס // נירה פרג // אולגה קונדינה // גיא קניגשטיין // מחמוד קייס // זויה צ'רקסקי // תמיר צדוק // תמר רודד שבתאי // מיקה רוטנברג // עמוס רדליך // הדס רשף // בנימין שקדי // יגאל תומרקין

היוצרים של זומו ערד: מילנה גיצין אדירם, שרון גלזברג, שי עיד אלוני, הלית מיכאלי, עפרה חרנם, קובי אבן חיים, אריאל אדירם

זומו ערד התאפשר בזכות תמיכתם הנדיבה של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, מפעל הפיס, עיריית ערד, קרן אנאתה, ערד טקסטיל, ויסוצקי, לחמי ותומכים פרטיים.

שותף מקומי: הגלריה לאמנות עכשווית בערד, בניהולו של אורן עמית

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest